Сьогодні заняття з української мови розпочалося з традиційного – перевірки домашнього завдання. Учні повинні були підготувати розповідь на тему «Становлення української мови в історичному аспекті». Оскільки тема цікава та актуальна, тому розповідь вийшла жвавою та пізнавальною. І плавно підійшли до вивчення нового матеріалу «Антисуржик».
Суржик давно став частиною нашої культури: від артистів, через літературу, до кіно. Тому вчителям української мови варто прийняти той факт, що абсолютно уникнути суржику — неможливо. Проте не варто плутати мовні покручі та незнання мовних правил.
Як сказав Микола Вінграновський: «Суржик – це російсько-український огризок», тому учні знаходили помилки у своєму мовленні і надалі намагатимуться їх уникати.
Розібрали топ-10 слів антисуржика, тепер не будемо вживати слова «тіпа», «вродіби», «фонарик», «самий кращий», а натомість говоритимемо «буцімто», «нібито», «ліхтарик» та «найкращий». На музичній павзі редагували пісню Кузьми Скрябіна «Маршрутка».
На завершення перевірили свої знання у тестовому завданні «Чи правильно ми говоримо?». У результаті отримали 8 балів із 10.
Чекаємо вас на наступній зустрічі!