Skip to content
Житомирська обласна бібліотека для дітей та юнацтваЖитомирська обласна бібліотека для дітей та юнацтва
Житомирська обласна бібліотека для дітей та юнацтваЖитомирська обласна бібліотека для дітей та юнацтва
  • Menu
  • Головна
  • Про нас
    • Історія бібліотеки
    • Контакти
    • Структура бібліотеки
  • Читачам
    • Пам’ятка читача
    • Кожна дитина має право
    • Єдина країна — єдина сім’я
    • Допитливим дітям
    • Проєкти/Програми
  • Краєзнавчий блог
    • Краєзнавчий календар
    • Історія міста Житомира
    • Біографи нашого краю
    • Природа Полісся
    • Літературна Житомирщина
    • Славетні імена нашого краю
  • Menu
  • Екскурсія/локація
  • Увійти
  • Скористайтесь нашою послугою, щоб замовити екскурсію або локацію

    Заповніть уважно всі поля, натисніть кнопку замовити і ми з Вами зв'яжемось найближчим часом.

      Що бажаєте замовити:

      *Дані не передаються третім особам

    • Екскурсія/локація
    • Новини
    • Анонси
    • Молодіжний простір
    • Книжкова скриня
      • Нові надходження
      • Твоя бібліотека читає
      • Читаємо онлайн (електронні книжки)
      • Книги оживають (аудіокниги)
      • Книжкові рекомендації зіркових гостей
    • Наші платформи
    • Цифрова освіта
      • Безпечний інтернет
      • Цифровий хаб
    • Бібліотекарю
      • Професійні новини
      • Наші проєкти та програми
      • Бібліотека без бар’єрів
      • Всеукраїнська програма ментального здоров’я “Ти як?”
      • Євроквіз
    • Контакти

    Які маєте запитання?

    Заповніть форму і ми зв'яжемось з Вами найближчим часом

      *Дані не передаються третім особам

      Читачам

      БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ

      БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ

      День безпечного Інтернету

      День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) відзначається другого дня (у вівторок), другого тижня, другого місяця (лютого) з 2004 року з метою популяризації більш безпечнішого і більш відповідального використання онлайн-технологій і мобільних телефонів, особливо серед дітей і молодих людей в усьому світі.

      Запроваджений цей день у 2004 за ініціативи європейських некомерційних організацій: Європейської комісії, European SchoolNet, Insafe (European Safer Internet Network — Європейська мережа безпечного Інтернету). Компанія Insafe об’єднує 30 безпечних Інтернет-центрів онлайн у кожній з 27 країн Євросоюзу, а також в Ісландії, Норвегії.

      Кожен Інтернет-центр складається з центру довіри, гарячої лінії та молодіжної групи. Гарячі лінії надають інформацію та поради дітям, підліткам, батькам і викладачам з тематики комп’ютерної безпеки. За телефоном гарячої лінії завжди можна повідомити про заборонений і нелегальний контент, зберігши при цьому конфіденційність.

      День безпечного Інтернету має на меті об’єднання зусиль зацікавлених державних, громадських та приватних сторін для підвищення рівня знань про безпечне та відповідальне використання Інтернет-технологій, перш за все, серед дітей та молоді. У День безпечного Інтернету в багатьох країнах світу обговорюються шляхи безпечного використання молоддю Інтернету, питання Інтернет-етики, загрози протизаконного контенту.

      БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ

      Відзначення в Україні

      В 2009 році Коаліція за безпеку дітей в Інтернеті за ініціативи «Майкрософт Україна» оголосила про запуск соціальної кампанії «Місяць безпечного Інтернету».

      Також у 2009 році створена постійно діюча «гаряча лінія» з веб-інтерфейсом Skarga, де кожен користувач може залишити свою скаргу щодо інформаційних порушень в Інтернеті, де кожен користувач може залишити свою скаргу щодо інформаційних порушень в Інтернеті. 

      В 2013 році в День безпечного Інтернету проведена прес-конференція Інтернет асоціації України, під час якої було визначено стратегію боротьби за безпеку в Інтернеті, яку умовно можна розділити на три складові: інформування користувачів і профілактичні заходи, створення механізму захисту в процесі надання Інтернет-послуг, впровадження законодавчих актів по усуненню протизаконного контенту.

      8 лютого 2017 року ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» за підтримки компанії ТОВ Майкрософт Україна провів Всеукраїнські вебінари для учнів старших класів «Як зробити Інтернет безпечним» та для учителів та батьків «Безпечний Інтернет». Семінари мали на меті зменшення негативного впливу небажаної інформаційної продукції на дітей та молодь шляхом покращення їхньої обізнаності щодо безпечного Інтернету, забезпечення відповідального використання онлайн-технологій та мобільних приладів.

      В 2017 році в Україні створено Центр кращого Інтернету з метою просування безпечного використання цифрових технологій, розвитку та підтримки інформаційно-цифрового суспільства, просування культури та безпеки користування мережею Інтернет.

      Також створений сайт Он-ляндія: безпечна веб-країна з матеріалами для дітей, батьків i вчителів (інтерактивні сценарії, короткі тести, готові плани уроків), завдяки яким діти зможуть засвоїти  основи безпечної роботи в Інтернеті.

      Пройти урок

      Дія.Освіта ДЛЯ ВСІХ

      IT‑студії — цифрові освітні ресурси з інформатики

      БЕЗКОШТОВНІ ОНЛАЙН-УРОКИ, ЩО НАВЧАТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ IT-НАВИЧКИ У РЕАЛЬНИХ СИТУАЦІЯХ

      БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ

      Перевір рівень своєї кібербезпеки – пройди тест

      ПРОЙТИ ТЕСТ

      БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ

      Корисні ресурси для дітей та дорослих

      Мобільна безпека (буклет)

      Дивитись

      Інформаційна безпека дітей в мережі

      (web-супутник для батьків)
      Дивитись

      Web-словничок в картинках

      (для дітей молодшого шкільного віку)
      Дивитись

      Тенета Інтернету — web-кросворд

      (для дітей середнього та старшого шкільного віку)
      Дивитись
      Сімейні зобов’язання щодо мережевого етикету й безпеки
      Довідник щодо безпечного інтернету “Створюємо онлайн-простір разом з дітьми”
      Безпека дітей в Інтернеті
      Поради, які допоможуть користуватись Інтернетом обачно “Обачність в Інтернеті”

      Дитяча обдарованість - найважливіший інтелектуальний і творчий ресурс суспільства. Саме ці якості допомагають набути досвіду побудови відносин з оточуючими людьми, висловлювати свої індивідуальні риси характеру і досягати висот у різних життєвих сферах.

      Житомирська обласна бібліотека для дітей - це місце, де панує креативна атмосфера, де кожна дитина може проявити і розкрити літературні таланти через уяву і фантазію, показати свої творчі можливості, тим самим роблячи «крок вперед» в світ літератури, мистецтва, креативності.

      В наших творчих і літературних клубах, конкурсах для читачів ми допомагаємо дітям і підліткам розкривати свої здібності, формувати художній смак, навчаємо емоційному ставленню до мистецтва, прищеплюємо естетичний підхід до навколишнього середовища.

      Наша бібліотека - це світ зі своїми традиціями і цінностями, де кожна дитина, і кожен дорослий може спробувати себе у творчості. Ми знаємо – кожна людина талановита!

      Чому це важливо? У наш час проблема соціалізації дітей з інвалідністю постає надзвичайно гостро. Адже річ не лише в тому, що дитині необхідне відчуття комфорту у соціальному середовищі, вона також повинна віднайти своє місце в ньому, з тим, щоб мати можливість повністю розкрити власні можливості, а також бути корисною іншим.

      Статистика. За даними Департаменту освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації станом на січень 2019 року в місті Житомирі проживає 1147 дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з різними функціональними потребами та обмеженими фізичними можливостями. На даний момент у місті недостатньо громадських місць, де діти дошкільного та молодшого шкільного віку, які мають інклюзію, могли б безкоштовно проводити змістовне дозвілля та проходити реабілітацію.

      Ми працюємо над рішеннями непростого питання доступності бібліотечного середовища для дітей з інвалідністю, над проектами інклюзивного напрямку. На даний час - це проект «Промінчик щастя особливій дитині», який реалізується в рамках програми «На радарі гелікоптера - Країна Здоров’я».

      Мета проекту: сприяти соціокультурній інтеграції дітей з інвалідністю, розкриттю їхніх творчих здібностей; моральне та соціальне виховання дітей, аби унеможливити поділ людей на «ми» і «вони» за станом здоров’я та функціональними можливостями.
      Для нас головне - подолати стереотипне відношення до осіб з інвалідністю, сприяти розвитку емпатії та толерантності, а діти зможуть відчути свою цінність та повноцінну приналежність до суспільства.

      Наші партнери: Служба у справах дітей облдержадміністрації та Житомирської міський центр соціальних потреб для сім’ї, дітей та молоді; Обласний благодійний фонд «Турбота та милосердя»; Студенти та волонтери Житомирського державного університету імені Івана Франка; Комунальний навчальний заклад «Житомирська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат»; Житомирський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

      Дитяча бібліотека - унікальне середовище, де діти читають, грають, пізнають, займаються творчістю, спілкуються з однолітками, відпочивають. Вона має свої специфічні методи роботи. І це відрізняє її від інших публічних бібліотек. Місія дитячої бібліотеки - сприяти успішній соціалізації молодого покоління, включаючи дітей в творчий процес, безпосередньо пов'язаний з книгою і читанням. Саме місія дозволяє продемонструвати громадськості, чим може бути їй корисна бібліотека, до чого вона прагне, які засоби може і готова використовувати для досягнення поставлених цілей. Це, і багато іншого, дало підставу визначити пріоритетні напрямки розвитку Житомирської обласної бібліотеки для дітей.

      «Бібліотека – інформаційний центр»

      У сучасному суспільстві на перший план виходить нова цінність: інформація. Саме вона приносить найбільші прибутки, займає основний час відпочинку і дорослих, і дітей. «Бібліотека – інформаційний центр», саме ця модель бібліотеки має перспективу подальшого розвитку.

      Бібліотеки дійсно унікальні. Де ще ви можете мати доступ до практично будь-якої інформації, як традиційного, так і сучасних форматах одночасно? До того ж, вам ще надається допомога у пошуку інформації?

      В обласній дитячій бібліотеці акумульовано найбільш представницький в місті фонд літератури для дітей, універсальний за змістом. Сьогодні він налічує понад 134 тис. документів. Це - краща художня література для дітей, науково-популярні видання, посібники на допомогу навчанню і розвитку. Критеріями відбору літератури є висока якість джерела, відповідність віку, актуальність і точність інформації, відображення, як загальнокультурних цінностей, так і специфіки регіональної культури.

       «Бібліотека – центр поширення краєзнавчих знань»

      У дитячій бібліотеці дитина отримує доступ не тільки до інформації, а й до культурних цінностей. І тут особливу роль відіграє бібліотечне краєзнавство. Як специфічна сфера бібліотечної діяльності, бібліотечне краєзнавство завжди було пріоритетним для бібліотек регіонального рівня. Всі ми знаємо, що знання історії рідного краю з найменшого віку сприяє формуванню духовності, національної свідомості та патріотичних почуттів до малої Батьківщини.

      «Бібліотека – суспільно-комунікаційний центр»

      Діяльність бібліотеки була б не можлива без активного використання соціального партнерства. Партнерами бібліотеки сьогодні є органи влади, громадські організації, дитячі освітні та дозвіллєві установи міста, видавництва, комерційні структури; активно використовується галузеве партнерство з бібліотеками міста і регіону.

      Навчальні заклади всіх рівнів – основні соціальні партнери і це є запорукою успіху реалізації концепції «Нова українська школа», в основі якої закладена педагогіка партнерства. Саме дитяча бібліотека може бути полікультурним центром для плідної співпраці вчителів, батьків та дітей на засадах взаємної довіри й поваги. «Бібліотека – інтерактивна територія читання»

      Безперечно, що сучасна бібліотека - це інноваційні методи бібліотечної роботи, нове покоління користувачів. Але книга була, є і залишається її основним трендом. Постійним пріоритетом бібліотеки, особливо дитячої, має бути популяризація книги та читання. Зараз увага до дитячого читання в Україні завдяки активній позиції бібліотек і громадських організацій у суспільстві, значно зросла. Сучасні бібліотеки розгортають нові креативні проекти із залучення дітей до читання. І це велика щоденна робота з дітьми задля промоції і популяризації престижності читання.

      «Бібліотека – соціокультурний центр»

      Повсякденне бібліотечне життя змінилося до невпізнання: поряд з традиційними книжковими заходами в бібліотеках з'явилися: віртуальні подорожі, ігротеки, буктрейлери, квести,  чемпіонати з читання, електронні вікторини; буккросинг - всього і не перерахуєш. Тиша в бібліотечних залах, яка так манила справжніх книголюбів, сьогодні йде в минуле. У сучасних дитячих бібліотеках дуже голосно, весело, багатолюдно і ... незвично. Вміння дивувати, відмова від стереотипів, - ось те, що сьогодні притаманно нашій бібліотеці.

      «Бібліотека – безпечний інформаційний світ»

      Цифрові технології, нові види комунікації стрімко увірвалися в наше життя разом з загрозами, які вони несуть. Дитяча бібліотека має бути місцем, де гарантується безпека дітей в Інтернеті.

      Проблема не в тому, що діти не вміють користуватись Інтернетом і медіа, а у нестачі культури користування, так само як і розвиненого медіасмаку, а головне, усвідомленні того, що у тих же соцмережах вони є виробниками інформації.

      Бібліотеки для дітей підключилися до розробки нової редакції «Концепції впровадження медіаосвіти в Україні», і як результат: бібліотекарі, на ряду з іншими фахівцями, визнані як медіапедагоги. Сьогодні неможливо відокремити бібліотеку від інформаційного процесу, вона – стратегічний партнер медіаосвіти. Тому для нас реалізація програм з медіаграмотності сьогодні є однією з перспективних.

      «Бібліотека – центр професійних інновацій»

      Не секрет, що якість бібліотечних послуг в великій мірі залежить від професіоналізму працівників. Бібліотека – це місце з'єднання ресурсів, тут перетинаються інформація, технології, освітні потреби, соціальна активність. Для реалізації перетворень в сучасні інформаційно-культурні центри та впровадження інновацій необхідна наявність кваліфікованого і мотивованого персоналу з високим рівнем відповідальності, здатного критично мислити. Характерна особливість сьогоднішнього дня - бібліотекар повинен постійно вчитися, щоб встигнути за змінами.

      І все ж таки, цільовими показниками діяльності має бути не кількість заходів, консультацій або звітів, а кількість успішних проектів, кількість залучених читачів і реальних історій про людей, яким бібліотека принесла користь. Сьогодні в Житомирській обласній бібліотеці для дітей працює 23 професіонали, які в постійному пошуку «своєї формулу успіху».

      Моя недільна читаночка з Настею

      Заповніть форму і ми зв'яжемось з Вами найближчим часом





        Чи даєте Ви дозвіл на фотозйомку дитини?

        * Дані не передаються третім особам

        Скористайтесь нашою послугою — віртуальна довідка

        Заповніть уважно всі поля, натисніть кнопку замовити і ми з Вами зв'яжемось найближчим часом.


          *Дані не передаються третім особам

          rpt

          Зв'яжіться з нами
          вул. Університетська, 36 м. Житомир 10008 Тел. (0412) 41-86-94 e-mail: zhytomyrobd@gmail.com
          Останні новини
          • 16
            Чер
            Бібліомістечко «Книжково-розважальні канікули»
          • 16
            Чер
            Бути обізнаним — бути захищеним: цифрова грамотність у дії
          • 16
            Чер
            Благодійний концерт «Ukrainian lyrics» у твоїй бібліотеці
          • 16
            Чер
            9:00 – загальнонаціональна хвилина мовчання
          Швидкі посилання
          • Новини
          • Анонси
          • Молодіжний простір
          • Книжкова скриня
            • Нові надходження
            • Твоя бібліотека читає
            • Читаємо онлайн (електронні книжки)
            • Книги оживають (аудіокниги)
            • Книжкові рекомендації зіркових гостей
          • Наші платформи
          • Цифрова освіта
            • Безпечний інтернет
            • Цифровий хаб
          • Бібліотекарю
            • Професійні новини
            • Наші проєкти та програми
            • Бібліотека без бар’єрів
            • Всеукраїнська програма ментального здоров’я “Ти як?”
            • Євроквіз
          • Контакти
          Підписатися на новини

          Відправ нам свій Email і ти будеш в курсі останніх новин і подій..!

            Copyright 2025 © Житомирська обласна бібліотека для дітей
            Звернутися для редагування, видалення інформації про дитину з сайту або повідомити про нелегальний контент Ви можете на адресу: zhytomyrobd@gmail.com

            Дитяча бібліотека - унікальне середовище, де діти читають, грають, пізнають, займаються творчістю, спілкуються з однолітками, відпочивають. Вона має свої специфічні методи роботи. І це відрізняє її від інших публічних бібліотек. Місія дитячої бібліотеки - сприяти успішній соціалізації молодого покоління, включаючи дітей в творчий процес, безпосередньо пов'язаний з книгою і читанням. Саме місія дозволяє продемонструвати громадськості, чим може бути їй корисна бібліотека, до чого вона прагне, які засоби може і готова використовувати для досягнення поставлених цілей. Це, і багато іншого, дало підставу визначити пріоритетні напрямки розвитку Житомирської обласної бібліотеки для дітей.

            «Бібліотека – інформаційний центр»

            У сучасному суспільстві на перший план виходить нова цінність: інформація. Саме вона приносить найбільші прибутки, займає основний час відпочинку і дорослих, і дітей. «Бібліотека – інформаційний центр», саме ця модель бібліотеки має перспективу подальшого розвитку.

            Бібліотеки дійсно унікальні. Де ще ви можете мати доступ до практично будь-якої інформації, як традиційного, так і сучасних форматах одночасно? До того ж, вам ще надається допомога у пошуку інформації?

            В обласній дитячій бібліотеці акумульовано найбільш представницький в місті фонд літератури для дітей, універсальний за змістом. Сьогодні він налічує понад 134 тис. документів. Це - краща художня література для дітей, науково-популярні видання, посібники на допомогу навчанню і розвитку. Критеріями відбору літератури є висока якість джерела, відповідність віку, актуальність і точність інформації, відображення, як загальнокультурних цінностей, так і специфіки регіональної культури.

             «Бібліотека – центр поширення краєзнавчих знань»

            У дитячій бібліотеці дитина отримує доступ не тільки до інформації, а й до культурних цінностей. І тут особливу роль відіграє бібліотечне краєзнавство. Як специфічна сфера бібліотечної діяльності, бібліотечне краєзнавство завжди було пріоритетним для бібліотек регіонального рівня. Всі ми знаємо, що знання історії рідного краю з найменшого віку сприяє формуванню духовності, національної свідомості та патріотичних почуттів до малої Батьківщини.

            «Бібліотека – суспільно-комунікаційний центр»

            Діяльність бібліотеки була б не можлива без активного використання соціального партнерства. Партнерами бібліотеки сьогодні є органи влади, громадські організації, дитячі освітні та дозвіллєві установи міста, видавництва, комерційні структури; активно використовується галузеве партнерство з бібліотеками міста і регіону.

            Навчальні заклади всіх рівнів – основні соціальні партнери і це є запорукою успіху реалізації концепції «Нова українська школа», в основі якої закладена педагогіка партнерства. Саме дитяча бібліотека може бути полікультурним центром для плідної співпраці вчителів, батьків та дітей на засадах взаємної довіри й поваги. «Бібліотека – інтерактивна територія читання»

            Безперечно, що сучасна бібліотека - це інноваційні методи бібліотечної роботи, нове покоління користувачів. Але книга була, є і залишається її основним трендом. Постійним пріоритетом бібліотеки, особливо дитячої, має бути популяризація книги та читання. Зараз увага до дитячого читання в Україні завдяки активній позиції бібліотек і громадських організацій у суспільстві, значно зросла. Сучасні бібліотеки розгортають нові креативні проекти із залучення дітей до читання. І це велика щоденна робота з дітьми задля промоції і популяризації престижності читання.

            «Бібліотека – соціокультурний центр»

            Повсякденне бібліотечне життя змінилося до невпізнання: поряд з традиційними книжковими заходами в бібліотеках з'явилися: віртуальні подорожі, ігротеки, буктрейлери, квести,  чемпіонати з читання, електронні вікторини; буккросинг - всього і не перерахуєш. Тиша в бібліотечних залах, яка так манила справжніх книголюбів, сьогодні йде в минуле. У сучасних дитячих бібліотеках дуже голосно, весело, багатолюдно і ... незвично. Вміння дивувати, відмова від стереотипів, - ось те, що сьогодні притаманно нашій бібліотеці.

            «Бібліотека – безпечний інформаційний світ»

            Цифрові технології, нові види комунікації стрімко увірвалися в наше життя разом з загрозами, які вони несуть. Дитяча бібліотека має бути місцем, де гарантується безпека дітей в Інтернеті.

            Проблема не в тому, що діти не вміють користуватись Інтернетом і медіа, а у нестачі культури користування, так само як і розвиненого медіасмаку, а головне, усвідомленні того, що у тих же соцмережах вони є виробниками інформації.

            Бібліотеки для дітей підключилися до розробки нової редакції «Концепції впровадження медіаосвіти в Україні», і як результат: бібліотекарі, на ряду з іншими фахівцями, визнані як медіапедагоги. Сьогодні неможливо відокремити бібліотеку від інформаційного процесу, вона – стратегічний партнер медіаосвіти. Тому для нас реалізація програм з медіаграмотності сьогодні є однією з перспективних.

            «Бібліотека – центр професійних інновацій»

            Не секрет, що якість бібліотечних послуг в великій мірі залежить від професіоналізму працівників. Бібліотека – це місце з'єднання ресурсів, тут перетинаються інформація, технології, освітні потреби, соціальна активність. Для реалізації перетворень в сучасні інформаційно-культурні центри та впровадження інновацій необхідна наявність кваліфікованого і мотивованого персоналу з високим рівнем відповідальності, здатного критично мислити. Характерна особливість сьогоднішнього дня - бібліотекар повинен постійно вчитися, щоб встигнути за змінами.

            І все ж таки, цільовими показниками діяльності має бути не кількість заходів, консультацій або звітів, а кількість успішних проектів, кількість залучених читачів і реальних історій про людей, яким бібліотека принесла користь. Сьогодні в Житомирській обласній бібліотеці для дітей працює 23 професіонали, які в постійному пошуку «своєї формулу успіху».


            Сайт створено — Vittold@ukr.net
            • Головна
            • Про нас
              • Історія бібліотеки
              • Контакти
              • Структура бібліотеки
            • Читачам
              • Пам’ятка читача
              • Кожна дитина має право
              • Єдина країна — єдина сім’я
              • Допитливим дітям
              • Проєкти/Програми
            • Краєзнавчий блог
              • Краєзнавчий календар
              • Історія міста Житомира
              • Біографи нашого краю
              • Природа Полісся
              • Літературна Житомирщина
              • Славетні імена нашого краю
            • Новини
            • Анонси
            • Молодіжний простір
            • Книжкова скриня
              • Нові надходження
              • Твоя бібліотека читає
              • Читаємо онлайн (електронні книжки)
              • Книги оживають (аудіокниги)
              • Книжкові рекомендації зіркових гостей
            • Наші платформи
            • Цифрова освіта
              • Безпечний інтернет
              • Цифровий хаб
            • Бібліотекарю
              • Професійні новини
              • Наші проєкти та програми
              • Бібліотека без бар’єрів
              • Всеукраїнська програма ментального здоров’я “Ти як?”
              • Євроквіз
            • Контакти
            Translate »